Marketing șoptit și viral

Marketing șoptit (de asemenea, cunoscut sub numele de buzz marketing), este o formă de publicitate care ajunge la destinatar într-un mod informal, de multe ori sub formă de zvonuri. Forma ideală de buzz marketing este marketingul viral, ceea ce înseamnă ca potențialii clienți comunica ei înșiși publicitate, doar datorită formei atractive sau a conținutului de publicitate.

Bine planificată și condusă, campania de marketing șoptit utilizează o serie de tehnici de publicitate, cum ar fi profilurile din social media, bloguri, opinii sponsorizate, discuții de moderare pe forumuri tematice, sau crearea de articole de specialitate.

Marketingul viral folosește clipurile cele mai amuzante sau controversate de promovare video, jocuri flash si tot felul de concursuri și programe de reducere.

Eficacitatea marketingului șoptit se bazeaza pe ideea campaniei și utilizării unor metode non-invazive de promovare pentru destinatar. Marketingul șoptit este o formă eficientă și necostisitoare de publicitate. Singurul dezavantaj la această formă de promovare este că, la un moment dat, publicitațea devine „un mem” on-line și începe să trăiască propria viață, scăpând de sub control.

Caracteristicile marketingului șoptit:

  • formă informală și non-invazivă de a ajunge la destinatar, 
  • clienții difuzează publicitatea singuri, 
  • cost redus de publicitate pe beneficiar, 
  • lipsa unui control strict asupra mesajului publicitar.