Marketing mobil

Piata de publicitate mobilă din România abia începe să se dezvolte, dar anunțul livrat prin intermediul dispozitivelor mobile sau smartphone-uri și tablete, este unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creștere ale pieței de publicitate. Previziunile analiștilor în ceea ce privește dimensiunea pieței de publicitate de telefonie mobilă arată potențialul său imens. Interesul în creștere în publicitatea mobilă este, de asemenea, o reflectare a tendințelor generale în sectorul de comunicații mobile, care arată că deținătorii de dispozitive mobile utilizează din ce în ce mai mult Web-ul.

În prezent, există două tipuri de anunțuri pe tablete și smartphone-uri: anunțuri text și anunțuri imagine.

  • Anunțurile text arată ca simple reclame de text sau AdWords afișate pe calculatoare staționare (desktop). Diferența principală este că un utilizator care caută pe un computer desktop, poate vedea mai multe anunțuri decât vede pe un smartphone. 
  • Anunțurile cu imagine la rândul lor, se aseamănă cu bannere publicitare afișate pe desktop, dar apar în mod frecvent în aplicațiile utilizate pe dispozitive mobile.

Astăzi, cele mai multe reclame mobile sunt direcționate, în principal către smartphone-uri și tablete, inclusiv iPhone și Android, deoarece acestea oferă utilizatorilor funcționalități avansate în domeniul conținutului mobil. Utilizate sunt cel mai frecvent reclame tip display, adica bannere publicitare vizualizate pe paginile Web sau in aplicații care rulează pe dispozitive mobile. Spre deosebire de bannere web traditionale, marketingul mobil oferă posibilități mult mai mari pentru interacțiune între agentul de publicitate și client, (de exemplu un apel imediat la un apel telefonic, trimiterea unui SMS la un număr predefinit, trecerea la un site WWW sau magazin online sau localizarea magazinului de pe unitatea de navigație hartă).